Categories: Sin categoríaPublished On: 28 de juny de 2021

Avui se celebra el Dia Mundial de l’Orgull LGTB. Una jornada de reivindicació de drets per a totes les persones LGTB amb discapacitat intel·lectual perquè puguin expressar i viure la seva sexualitat lliurement. I amb motiu d’aquest dia mundial, Toni García, a qui donem suport, ha estat protagonista del podcast “Es hora de tomar la palabra”, impulsat per l’Asociación Española de Fundaciones Tutelares, en un programa dedicat a la diversitat sexual i en persones amb discapacitat intel·lectual. Escolta tota la seva història aquí.

Toni és un jove de 38 anys que, als 19, es va adonar que li agradaven els homes. En l’entrevista, explica que va ser importantíssim el suport i comprensió que va rebre del seu germà i sobretot de l’Ainara, la professional que prestava suport al pis on residia en aquell moment. “Era molt bonic el que m’estava passant, encara que al principi estava confús i no tenia clar el tipus d’atracció que estava sentint. Però ella em va ajudar en tot el procés”, recorda Toni.

A Toni li encanta celebrar el Dia de l’Orgull. Els colors de la bandera li semblen preciosos i creu que és una jornada molt rellevant per continuar reivindicant els drets del col·lectiu LGTB. “Hem de seguir mostrant a la societat —que encara no està adaptada— que tots som iguals en drets, però diferents en gustos i preferències“.
En aquest sentit, Toni remarca la importància de les entitats que donen suport a les persones amb discapacitat per ajudar-les a que puguin expressar les seves preferències amb llibertat. Així, el diàleg amb les famílies i la creació d’un clima de seguretat de confiança pot permetre l’expressió de les seves preferències amb llibertat.
hombre con mascarilla con la bandera gay
I té un missatge per a les persones amb discapacitat que encara no han sortit de l’armari: “Que no tinguin por, que mostrin tot el seu orgull i força per defensar el que els agrada i els seus sentiments”.